Big App

Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
McDonald's
Målgruppen for denne kampanjen var gutter og jenter mellom 15 og 19 år. De fleste av disse hadde aldri smakt Big Mac før. De har blitt lokket inn med Cheeseburgere til 10 kroner, et produkt som har gjort Big Mac irrelevant for denne målgruppen. For å gjøre den relevant igjen måtte vi få dem til å smake den ellers så ikoniske burgeren. Kjernen i kampanjen ble derfor en samplingsaktivitet hvor vi skulle dele ut 20.000 gratis burgere. Big Mac har tre ting det er vanskelig å kopiere. En hemmelig saus, en høyde som faktisk gjør den vanskelig å gape over, og et veldig tydelig og ikonisk navn. Alle disse var essensielle i kampanjen. Vi laget en app med det talende navnet ”Big App”. Her måtte man kvalifisere seg ved å bruke mobilens kamerafunksjon og gape høyt nok i 45 sekunder. Hvis man lyktes, genererte appen et ”gape-selfie” som fungerte som kupong for en gratis Big Mac. Dette gjorde folk i sjokkerende mengder og delte bildebeviset i sosiale medier.

Bidragsytere

  • Bjørnar Olsen
    Annet (må beskrives)
  • Joachim Andreas Haug
    Annet (må beskrives)
  • Ragni Reitan Haugum
    Annet (må beskrives)
  • Lars Hafstad
    Konsulent
  • Cyril Boije
    Byråproducer
  • Good Morning
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Fjellaksel
    Annet (må beskrives)
  • Karen Vaksdal Madsen
    Annet (må beskrives)
  • Peter Wojciechowski
    Annet (må beskrives)
  • Fredrik Vallgren
    Annet (må beskrives)
  • Henning Aleksander Sillerud
    Grafisk Design
  • Petter Gulli
    Planner