Bli sett. Bruk refleks.

Sendt inn av
Oktan Orangeriet
Kunde
Skyss
Medieplassering
Plakater og annonse i Bergens Tidende
Utfordring: Skyss ville motivere myke trafikanter til å bruke refleks. Orangeriet ble utfordret til å lage plakat for buss og bybane, som samtidig kunne fungere som en frittstående annonse. Løsning: Vi ville gi folk en opplevelse på hvor lite synlig man faktisk er i mørket uten refleks. Løsningen vi landet på er svært enkel: Vi gjorde budskapet vanskelig å se.Derfor brukte vi nesten svart tekst på svart bakgrunn – bortsett fra selve ordet refleks. Slik skapte vi en effekt der det eneste synlige i mørket var ordet refleks. Akkurat på samme måte som refleks er det eneste synlige i kveldsmørket.

Bidragsytere

  • Tone Mehren
    Art Director
  • Thomas Teige
    Tekstforfatter
  • Linda Hansen
    Prosjektleder
  • Merete Træen Raknes
    Ansvarlig hos kunde