Blind i arbeid

Sendt inn av
TRY
Kunde
Norges Blindeforbund
Medieplassering
TV2
Les dette, eller se videopresentasjon av prosjektet: Alt for få blinde kommer i jobb. Selv om de er kvalifiserte. Dette ønsket Blindeforbundet å sette fokus på. Vi laget tre filmer som fokuserte på ”fordelene” ved å ansette en blind. Litt om bakteppet: Det ble også laget en nettside (blindiarbeid.no) hvor potensielle annonsører og andre kunne se flere (og mer seriøse) fordeler, samt ulike støtteordninger. Her var det også videointervjuer med bedrifter som har ansatt blinde og noen tips fra NAV. Det var også en del av PR-strategien at filmene skulle være døråpnere til å kunne snakke om alvoret bak, noe som blant annet resulterte i hovedoppslag på vg.no, over 100 artikler i norske aviser og et ti minutters langt innsalg på Morgennytt på NRK.

Bidragsytere

  • Øystein Halvorsen
    Tekstforfatter
  • Karin Lund
    Art Director
  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Ulla Jacobsen
    Prosjektleder
  • Beate Tangre / Gry Sætre
    Producer
  • Paradox
    Produksjonsbyrå
  • Arild Frölich
    Regissør
  • Askild Vik Edvardsen
    Filmfotograf
  • TRY Reklamebyrå
    Reklamebyrå
  • Ove Kenneth Nilsen / Hocus Focus
    Klipp
  • Apt v/ Ole Hustad
    Webutvikling