BLINGS kampanje

8818 9a22e original
8845 2a780 original
8848 819e9 original
8851 bcd99 original
Sendt inn av
Scandinavian Design Group
Kunde
Bakers
Medieplassering
August 2013
Mange unge dropper frokost, matpakke og/eller mat når de kommer hjem fra skolen. Bakehuset ønsket å minne om at et godt alternativet når du skal ha noe raskt, godt og sunt er å lage en real blings! Brødserien BLINGS ble derfor lansert i forbindelse med skolestart. Uttaket i kampanjen spiller på eksperimentering med ulike pålegg som kan være med på å gjøre det morsommere å spise og samtidig motivere til å lage og spise sunn mat. Vi lanserte unike brødposer på en eksisterende "Naturlig sunt"-serie, med ulike illustrerte blingser, med hensikt å sette fokus på sunn mat for skolebarn. Samtidig ønsket Bakehuset å engasjere skoleungdommen gjennom en konkurranse som inspirerte til å lage sine egne blingser.

Bidragsytere

  • Erling Norderud Hansen, Scandinavian Design Group
    Grafisk Design
  • Frode Skaren, Uglylogo
    Illustrasjon
  • Karianne Stenby, Scandinavian Design Group
    Prosjektleder
  • Caroline von Hoyningen-Huun
    Konsulent
  • Mathias Disen, Scandinavian Design Group
    Kreativ leder
  • Mia Bergmann, Bakers
    Ansvarlig hos kunde