BLINGS kampanje

8854 66026 original
8857 963f4 original
8860 4ca8f original
Sendt inn av
Scandinavian Design Group
Kunde
Bakers
Medieplassering
August 2013
I forbindelse med skolestart lanserte Bakehuset unike brødposer med ulike illustrerte smørbrød. Med utgangspunkt i illustrasjonene fra brødposene lagde vi en interaktiv nettside hvor skoleungdommene sammen kunne bygge en helt unik blings. Bakehuset inviterte alle til å være med å bygge Verdens Høyeste Blings. Deltagelse i Verdens høyeste blings var enkel: Velg et pålegg og trekk pålegget over til den virtuelle brødblingsen. Målet var å lage verdens høyeste virtuelle blings. Blingsen og nettsiden vokste seg større og større ettersom flere og flere pålegg ble lagt på blingsen. Målet var å slå verdens høyeste blings som raget 15 meter over bakken. Den ble laget i 2007 i Kerala, India. Bakehusets blings endte på 276 meter og høydemålet gikk over all forventning. Hver fjerde person som besøkte siden la ett eller flere pålegg på blingsen, konverteringsrate på 30%.

Bidragsytere

  • Felipe Hefler, Mediafront
    Art Director
  • Camilla Drakes Haanaas, Mediafront
    Prosjektleder
  • Johannes Rummelhoff, Mediafront
    Annet (må beskrives)
  • Frode Skaren, Uglylogo
    Illustrasjon
  • Trine Weidal, Mediafront
    Konsulent
  • Mathias Friis, Mediafront
    Kreativ leder
  • Meat Digital
    Annet (må beskrives)
  • Mia Bergmann, Bakers
    Ansvarlig hos kunde