Bokstavdonasjon for Organdonasjon

20465 6e0d7 original
20471 878aa original
Sendt inn av
Saatchi & Saatchi
Kunde
Stiftelsen Organdonasjon
Medieplassering
Aftenposten, VG.no, lokalaviser, utendørs
Ved spørsmål om organdonasjon er det de pårørende som blir spurt. Det er altfor få som kjenner standpunktet til sine nærmeste. Derfor gjorde vi det enkelt for folk å sende et tydelig signal om sitt valg og samtidig sette andre på tanken ved å donere to av bokstavene i navnet sitt. En navneendring på Facebook er en synlig handling som sprer seg og starter samtaler. For at de donerte bokstavene skulle gå til noe relevant, ble de brukt til å fortelle sanne historier om folk som har fått et organ. Hver gang vi hadde nok bokstaver til en historie, ble den "låst opp". Disse historiene ble delt av de som donerte bokstaver til dem. Allerede etter tre dager hadde folk donert bokstaver nok til å låse opp alle historiene vi hadde fått inn fra transplanterte. I tillegg til deling på nett, presenterte vi disse i form av «livsannonser" i Aftenposten. Med helt lik form som dødsannonsene på organdonasjonsdagen 25.10.14

Bidragsytere

  • Kristoffer Reppen
    Art Director
  • Eiliv Gunleiksrud
    Grafisk Design
  • Ida Fjeldbraaten
    Tekstforfatter
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Ola Bagge Skar
    Grafisk Design
  • Nanna Grønli
    Prosjektleder
  • Rune Sandnes
    Webutvikling
  • Linus Hjellström
    Art Director
  • Aleksander Sekowski
    Ansvarlig hos kunde
  • Joe Langdon
    Annet (må beskrives)
  • Nicolas Matt
    Webutvikling
  • Håkon Fretheim
    Konsulent
  • Øyvind Waage
    Kreativ leder
  • Haagen Sæther-Larsen
    Konsulent
  • Snorre Martinsen
    Art Director
  • Frode Skaren, ByHands
    Illustrasjon