Bring information to life

Sendt inn av
Scandinavian Design Group
Kunde
EVRY
EDB og ErgoGroup fusjonerte 10000 ansatte inn i en ny nordisk IT aktør. Det utløste et behov for å utvikle ny merkevareplattform, nytt selskapsnavn og ny identitet, både for å gi de ansatte og markedet beskjed om at dette var et selskap med høye ambisjoner. Når man ikke har de største budsjettene til markedsføring er det viktig å bruke de virkemidlene man kan så smart som mulig. Der andre aktører fokuserer på sin tekniske briljanse, ville EVRY fokusere på den effekten IT har på menneskers liv og hverdag. Både navnevalget og den håndtegnede logoen understreker det menneskelige. Den rike visuelle verktøykassen setter fokus på prosessen og det faktum at IT handler om å "bring information to life". Selskapets nye identitet må tåle både det strengt formelle i et børsnotert selskap og samtidig gi liv til de tekniske presentasjonene av produkter og tjenester. Innovasjonen ligger i møtet mellom det lekne, taktile og menneskelige –og evnen til å spille seriøsiteten i selskapet opp og ned avhengig av målgruppe og behov.

Bidragsytere

  • Mathias Disen
    Kreativ leder
  • Jannicke Øiaas
    Konsulent
  • Hilde Bjerkan
    Prosjektleder
  • Ingvil Marstein
    Grafisk Design
  • Caroline Heibo
    Grafisk Design
  • John Fielding
    Planner
  • Inger Føyen
    Prosjektleder
  • Lisa Westgaard
    Fotograf
  • Morten Brun
    Fotograf
  • Randi Larsen
    Webdesign
  • Andreas Kalleberg
    Webdesign
  • Silja Langebraaten
    Annet (må beskrives)