Bruktbilflax

Sendt inn av
TRY
Kunde
Norsk Tipping
Medieplassering
TV, some, utendørs, butikk, internett
Medalje
Gullblyanten 2019
Diplom, Produkter eller tjenester
Flax er det eneste spillet fra Norsk Tipping der du fortsatt kan spille helt analogt, uten at du har registrert deg som spiller. Da Norsk Tipping skulle lansere årets BilFlax ønsket de seg derfor en kampanje der vi ikke bare skulle promotere loddet, de ønsket seg også et slags «digitalt event» som skulle inspirere årets BilFlax-spillere til å engasjere seg, og kanskje registrere seg på norsktipping.no. Løsningen ble å lansere BruktBilflax Vant du ikke en ny Volvo XC90, kunne du konvertere det brukte loddet ditt fra å være et Brukt Bilflaxlodd, til å bli et Bruktbil-flaxlodd. Brukeren gikk inn på norsk tipping.no, scannet loddet og registrerte seg, og vipps så fikk man en ny sjanse på sitt brukte lodd, slik at man kunne vinne en bruktbil, enten man ønsket seg en praktisk Volvo v40 eller en grom Volvo Amazon 121 spesial. I perioden ble mer enn 28.000 brukte lodd registret inn, hvilket betyr at hele 10 prosent av alle solgte brukte Bilflax-lodd uten premie i salgsperioden fikk et nytt liv på norsk-tipping.no

Bidragsytere

  • Cedrik Jud
    Webutvikling
  • Ester Hjellum
    Art Director
  • Johanne Radford
    Webdesign
  • Jørgen Bøhle Bakke
    Tekstforfatter
  • The Film Agency
    Produksjonsbyrå
  • Eivind Moe
    Konsulent
  • Cecilie Thue
    Prosjektleder
  • Inge Fosseie
    Grafisk Design
  • Caroline Werring
    Annet (må beskrives)
  • Bård Rossevold
    Regissør
  • Cecilie Fasbender
    Annet (må beskrives)
  • Pål Smitt-Amundsen
    Webutvikling
  • Daniel Skogly
    Webutvikling