Bruktbilflax

Sendt inn av
TRY
Kunde
Norsk Tipping
Medieplassering
TV, some, utendørs, butikk, internett
For å teste løsningen, tast inn url-en i en mobil-browser. Merk at løsningen nå kun er «delvis» i funksjon. Under kampanjeperioden tok man bildet av loddet, hvorpå loddnummeret umiddelbart ble matchet opp mot Norsk Tippings database av registrerte solgte lodd. Siden løsningen er ikke lenger koplet opp mot Norsk Tippings database, vil dere nå få godkjent lodd uansett hva dere tar bilde av. Løsningen er litt ustabil nå som den er koblet fra databasen, så vi håper dere har tålmodighet dersom bilde/loddopplastingen hakker litt. Mot slutten vil dere heller ikke komme videre etter registering av kontaktinformasjon (siden verifiseringsløsningen via SMS-kode heller ikke lenger er aktiv. Ved spørsmål under juryering, ring 41471746 Case-beskrivelse: Flax er det eneste spillet fra Norsk Tipping der du fortsatt kan spille helt analogt, uten at du har registrert deg som spiller. Da Norsk Tipping skulle lansere årets BilFlax ønsket de seg derfor en kampanje der vi ikke bare skulle promotere loddet, de ønsket seg også et slags «digitalt event» som skulle inspirere årets BilFlax-spillere til å engasjere seg, og kanskje registrere seg på norsktipping.no. Løsningen ble å lansere BruktBilflax Vant du ikke en ny Volvo XC90, kunne du konvertere det brukte loddet ditt fra å være et Brukt Bilflaxlodd, til å bli et Bruktbil-flaxlodd. Brukeren gikk inn på norsk tipping.no, scannet loddet og registrerte seg, og vipps så fikk man en ny sjanse på sitt brukte lodd, slik at man kunne vinne en bruktbil, enten man ønsket seg en praktisk Volvo v40 eller en grom Volvo Amazon 121 spesial. I perioden ble mer enn 28.000 brukte lodd registret inn, hvilket betyr at hele 10 prosent av alle solgte brukte Bilflax-lodd uten premie i salgsperioden fikk et nytt liv på norsk-tipping.no

Bidragsytere

  • Ester Hjellum
    Art Director
  • Jørgen Bøhle Bakke
    Tekstforfatter
  • Eivind Moe
    Konsulent
  • Cecilie Thue
    Prosjektleder
  • Inge Fosseie
    Grafisk Design
  • Cecilie Fasbender
    Annet (må beskrives)
  • Pål Smitt-Amundsen
    Webutvikling
  • Daniel Skogly
    Webutvikling
  • Cedrik Jud
    Webutvikling
  • Johanne Radford
    Webdesign
  • The Film Agency
    Produksjonsbyrå
  • Caroline Werring
    Annet (må beskrives)
  • Bård Rossevold
    Regissør