Bry deg!

732 62ca5 original
733 7397e original
734 430c6 original
923 99457 original
924 75258 original
925 aa0c4 original
926 212cf original
927 16512 original
928 241f8 original
929 d96a5 original
Sendt inn av
Jimmy Royal AS
Kunde
Amnesty International Norge
Medieplassering
www.msn.no, www.Facebook.no, www.Dinside.no, www.Lommelegen.no, www.kk.no, www.henne.no, www.aftenposten.no, www.dn.no, www.hegnaronline.no, www.Ipublish.no, www.730.no, www.bt.no
Medalje
Gullblyanten 2009
Diplom, Samfunnsinformasjon - enkeltarbeider, serier og kampanjer
Bakgrunn og målsetting for oppdraget: Vinner av KLIKK!, INMAs årlige interaktive reklamekonkurranse for ideele organisasjoner. Konseptets mål var å hjelpe personer som er blitt utsatt for nettsensur av sine myndigheter ved hjelp av en underskriftskampanje. Resultatet ble en annonsekampanje, med fokus på bannerflaten, som tok i bruk de samme virkemidlene som Amnesty selv bruker når de jobber for økt oppslutning rundt menneskerettigheter. Via personlig, saklig, kontinuerlig og kanskje litt annerledes masing skulle nordmenn over tid overbevises til å gi sin signatur, og dermed gi økt oppmerksomhet til undertrykte personer som trenger hjelp. Konsept ide til grunn for arbeidet: Ideen tar utgangspunkt i enkeltskjebner, den søker å skape personlige relasjoner i stedet for å snakke i store ord og generelle termer. Tanken bak idéen var at det Amnesty International driver med er viktig. Faktisk så viktig at vi kan mase litt på Ola og Kari Nordmann for å få dem til å gjøre noe aktivt. Kampanjen er inspirert av hvordan Amnesty jobber. Ved hjelp av fakta fortelles de som ser annonsene at noe er galt og at de som enkeltpersoner lett kan gjøre noe med det . Jobben ser kanskje enkel ut fra utsiden, men vi måtte lage et eget trackingsystem til konseptet som gjorde at annonsene fulgte deg som bruker uansett hvor du var. Og ved å fortelle deg hvor mange ganger de undertrykte hadde bedt deg om hjelp, håpet vi at flest mulig til slutt ville gi sin støtte. Spesielle rammebetingelser: Annonseformatene var endeløse og typografien måtte passe til alle mulige størrelser. Dette ble løst ved å programmere tekststørrelser, linjeavstand og avstand mellom ulike elementer http://kampanje.jimmyroyal.com/klikk/case/

Bidragsytere

  • Anders Aakre
    Webdesign
  • Lukas Szachanski
    Prosjektleder
  • Sandro Kvernmo
    Webdesign
  • Alexander Bech
    Webutvikling
  • WOX
    Annet (må beskrives)
  • Per Olav Walmann
    Webdesign