C More Tippeligaen 2015

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
C More
Medieplassering
Pre-rolls på VGTV og Youtube
Byråets oppgave var å utvikle en kampanje med hensikt å øke salget av abonnementer til Tippeligaen 2015-sesongen. Utfordringen er at Tippeligaen har hatt dalende interesse i takt med det synkende nivået i norsk fotball. Til gjengjeld er nordmenn generelt sett veldig glad i fotball og følger sin egen, lokale klubb med hjerte og sjel. Tuftet på denne innsikten ønsket vi å lage en kampanje som bygget på supporterstolthet. Vår anbefaling var å utvikle én kampanje for hver av de 16 Tippeliga-klubbene, tilpasset lokal målgruppe og kanaler for print og web. For å vekke de ekte fotballfølelsene spilte vi inn nye, vakre, melodiøse versjoner av alle klubbsangene som ble brukt i filmer vist på nett, når de aktuelle klubbene spilte kamp. Kampanjen ble en stor suksess. Med et 30% lavere visningsbudsjett enn året før, oppnådde vi likevel en femdobling av klikk og en dobling i konverteringer. Dette resulterte i at C More opplevde en 70 % økning i salg av abonnementer i perioden mars til mai, sammenlignet med 2014. «Denne kampanjen ga oss rekordhøyt salg av abonnementer. Aldri har så mange mennesker betalt for Tippeligaen som et premium tv-/nettprodukt.» – Espen Jørgensen, Markedssjef i C More

Bidragsytere

  • Eirik Moldal Andersen
    Tekstforfatter
  • Espen Hornburg
    Art Director
  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Jarle Ring
    Konsulent
  • Marianne Lund
    Prosjektleder
  • JCP Digital
    Flashutvikler
  • Øyedrops
    Produksjonsbyrå
  • Jasper Wiese
    Grafisk Design
  • Espen Jørgensen
    Ansvarlig hos kunde
  • Phatcat
    Musikk