CHAMPIONCHIPS

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Maarud
Medieplassering
Facebook, Instagram, youtube
De siste årene har norske chipsfabrikanter fokusert på sofakos og samvær med familien. Myke og seriøse verdier, for noe som er skikkelig godt, og ikke spesielt alvorlig. Når Maarud skulle lansere sitt nyeste Potetgull, bestemte de seg derfor for å lage et produkt som skulle appellere til menn, 18-44. I arbeidet med å utvikle et konsept som skulle treffe denne målgruppa, bestemte vi oss derfor for å tilføre humor og galskap i en kategori som etter hvert har fortonet seg som et langt gjesp. Løsningen ble en kampanje som tok tak i det alle gutter på et eller annet tidspunkt har spurt en kompis; hvem er sterkest av en bjørn og en ulv? Hvem er sterkest av supermann og Lynvingen? Osv. Inspirert av verdens raskest voksende sport, MMA, laget vi derfor en turnering der disse spørsmålene skulle besvares. Deltagerne var en samling nostalgiske leker, rekruttert fra målgruppas egne leketøyskasser. Og turneringen ble avholdt slik at det hver uke ble gjennomført to fighter ”direktesendt” på Facebook og Youtube, til kun én karakter stod igjen som vinner. 65% av målgruppa ble nådd gjennom sosiale medier. 99% av de som har sett filmene er i kjernemålgruppa. 31% prøving av produktet (gjennomsnitt er 17%). 2 millioner poser solgt etter lansering. Hvilket er en av hovedgrunnene til at Maarud er den største vekstvinneren blant chipsbrandsene.

Bidragsytere

  • SMFB
    Reklamebyrå
  • Arnar Halldorsson
    Regissør
  • Sverrir Brynjolfsson
    Regissør
  • Tuva Dyrnes
    Prosjektleder
  • Tuva Dyrnes
    Producer
  • SMFB Engine
    Produksjonsbyrå
  • Karin Baumann / Chris Samways
    Ansvarlig hos kunde
  • Christian Steen
    Konsulent
  • Kristjàn Mar Hauksson
    Annet (må beskrives)
  • Helene Storsveen
    Annet (må beskrives)
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Alexander Gjersøe
    Tekstforfatter
  • Hans Magne Ekre
    Tekstforfatter
  • Arnar Halldorsson
    Art Director
  • Sverrir Brynjolfsson
    Art Director