CHAMPIONCHIPS

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Maarud
Medieplassering
Youtube, Facebook
De siste årene har norske chipsfabrikanter fokusert på sofakos og samvær med familien. Myke og seriøse verdier, for noe som er skikkelig godt, og ikke spesielt alvorlig. Når Maarud skulle lansere sitt nyeste Potetgull, bestemte de seg derfor for å lage et produkt som skulle appellere til menn, 18-44. I arbeidet med å utvikle et konsept som skulle treffe denne målgruppa, bestemte vi oss derfor for å tilføre humor og galskap i en kategori som etter hvert har fortonet seg som et langt gjesp. Løsningen ble en kampanje som tok tak i det alle gutter på et eller annet tidspunkt har spurt en kompis; hvem er sterkest av en bjørn og en ulv? Hvem er sterkest av supermann og Lynvingen? Osv. Inspirert av verdens raskest voksende sport, MMA, laget vi derfor en turnering der disse spørsmålene skulle besvares. Deltagerne var en samling nostalgiske leker, rekruttert fra målgruppas egne leketøyskasser. Og turneringen ble avholdt slik at det hver uke ble gjennomført to fighter ”direktesendt” på Facebook og Youtube, til kun én karakter stod igjen som vinner. 65% av målgruppa nådd gjennom sosiale medier. 99% av de som har sett filmene er i kjernemålgruppa. 31% prøving av produktet (gjennomsnitt er 17%). 2 millioner poser solgt etter lansering. Hvilket er en av hovedgrunnene til at Maarud er den største vekstvinneren.

Bidragsytere

  • Hans Magne Ekre
    Tekstforfatter
  • Tuva Dyrnes
    Producer
  • Tuva Dyrnes
    Prosjektleder
  • Christian Steen
    Konsulent
  • Arnar Halldorsson
    Art Director
  • Sverrir Brynjolfsson
    Art Director
  • Arnar Halldorsson
    Regissør
  • Sverrir Brynjolfsson
    Regissør
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Alexander Gjersøe
    Tekstforfatter
  • Karin Baumann/Chris Samways
    Annet (må beskrives)
  • SMFB Engine
    Produksjonsbyrå
  • Kristján Mar Hauksson
    Annet (må beskrives)
  • Helene Storsveen
    Annet (må beskrives)