Cheesy Cheeeese

Sendt inn av
Publicis Kitchen
Kunde
Burger King
Problem: Burger King kom til oss med en hamburger, som bortsett fra kjøtt, litt grønt og brød, bestod av veldig mye ost. De trengte et navn til hamburgeren og en lanseringskampanje. Løsning: Dette var cheesy tenkte vi. Så mye ost! Det er jo ikke akkurat en vanlig cheeseburger, men en cheeeeeeeeeseburger. 4 innslag av ost i burgeren ble til 4 e-er i cheeeese, og den fikk navnet Cheesy Cheeeese. For å gjøre burgeren kjent og understreke at dette ikke er en cheeseburger men en cheeeeeeeseburger, ble alle uttak til ulike dramatiseringer av navnet. Uansett kanal eller format, ble løsningen å bruke så mye tid og plass på cheeeese som mulig, og så lite som mulig på alt det andre. Ikke ulikt hvordan burgeren også er bygd opp. På alle utendørsflater lekte vi med hvor langt vi kunne trekke ut ordet cheeeeeeese.

Bidragsytere

  • Ola Øvrelid
    Tekstforfatter
  • Torkel Bjørnstad Sveen
    Art Director
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Hans-Martin Rønneseth
    Art Director
  • Marte Sønsterud
    Designer
  • Håvar Sesseng
    Rådgiver
  • Hung Pham
    Motion Graphics
  • Felicia Constant
    Prosjektleder
  • Remi Reinbakk
    Designer
  • Henrik Josefsson
    Designer
  • Simen Øvereng
    Regi / foto
  • Pernille Nilsen
    Produksjonsleder
  • Adam Grüner
    Motion Graphics