Cheesy Cheeeese

Kxx MBMGR Cheeeeeeesy PRESENTATIONBOARD 001
Sendt inn av
Publicis Kitchen
Kunde
Burger King
Problem: Burger King kom til oss med en hamburger, som bortsett fra kjøtt, litt grønt og brød, bestod av veldig mye ost. De trengte et navn til hamburgeren og en lanseringskampanje. Løsning: Dette var cheesy tenkte vi. Så mye ost! Dette er jo ikke akkurat en vanlig cheeseburger, men en cheeeeeeeeeseburger. 4 innslag av ost i burgeren ble til 4 e-er i cheeeese, og den fikk navnet Cheesy Cheeeese. For å gjøre burgeren kjent og understreke at dette ikke er en cheeseburger men en cheeeeeeeseburger, ble alle uttak til ulike dramatiseringer av navnet. Uansett kanal eller format, ble løsningen å bruke så mye tid og plass på cheeeese som mulig, og så lite som mulig på alt det andre. Ikke ulikt hvordan burgeren også er bygd opp. Vi brukte trykte og digitale flater til å leke med hvor langt vi kunne trekke ut ordet cheeeeeeese, mens vi i sosiale medier kjørte en venneutfordring på Snapchat og på TikTok fikk du utfordringen om å slå en operasanger. Navn og lanseringskampanje ble utviklet for hele Norden.

Bidragsytere

  • Ola Øvrelid
    Tekstforfatter
  • Torkel Bjørnstad Sveen
    Art Director
  • Håvar Sesseng
    Rådgiver
  • Felicia Constant
    Prosjektleder
  • Marte Sønsterud
    Designer
  • Remi Reinbakk
    Designer
  • Henrik Josefsson
    Designer
  • Simen Øvereng
    Regi / foto
  • Hung Pham
    Motion Graphics
  • Adam Grüner
    Motion Graphis
  • Pernille Nilsen
    Produksjonsleder
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Hans Martin Rønneseth
    Art Director