Columbus Hjelpetelefon for litt frustrerte IT-konsulenter

Sendt inn av
Hyper
Kunde
Columbus Norge
Columbus Norge er et av landets minst kjente store IT-konsulentselskap. De opplever kraftig vekst og trenger flere digitale hoder enn sine 150 ansatte. Fort. Faktisk 40 nye ansatte før utgangen av 2021. Utfordringen er bare at det er vanskelig å tiltrekke seg de beste folkene i en presset konsulentbransje, særlig når få av de aktuelle kandidatene har hørt om deg.<br /><br />Innsikt viste at mange i bransjen ofte slites ned av andre, mer byråkratiske oppgaver enn de som handler direkte om jobben, samt at relativt mange holder døren åpen for "det riktige tilbudet". Så vi bestemte oss for å hjelpe alle disse muligens misfornøyde konsulentene i bransjen – og samtidig hjelpe Columbus selv. Vi lanserte Columbus sin egen hjelpetelefon for litt frustrerte IT-konsulenter.<br /><br />Kampanjen ble vist til 3 956 726 pendlere ila kampanjeperioden (+33 % av estimat). LinkedIn ga 122 257 visninger og 1058 klikk; en klikkrate på 0,87 (+43 % over gjennomsnittet). <br /><br />Totalt genererte kampanjen 15000 sidevisninger og 4600 besøkende til nettsiden i kampanjeperioden – en tripling av besøkende sammenlignet med tidligere måneder.<br /><br />Kampanjemålet var 40 kandidater innen 2021 – Columbus fikk 104 aktuelle søkere!<br /><br />«Det viktige er også at vi har fått tak i kandidater til stillinger vi ikke trodde det var mulig å få, samt at vi fikk tak i enda bedre kandidater enn vi hadde håpet på.» - Arild Gilde, markedssjef Columbus

Bidragsytere