Comfyballs - pants without hands on ice

Sendt inn av
Futatsu Industries
Kunde
Tonic Brands
Medieplassering
Videoen har vært publisert på youtube og facebook. All spredning har vært viral.
Comfyfballs er en liten norsk grunderbedrift som har utviklet kanskje verdens mest komfortable boxershorts. Merket er lite kjent, har minimale budsjetter og et løfte som ligger i navnet. Før EM i curling tegnet Comfyballs en sponsoravtale med de norske curlinggutta. Vår jobb var å skape oppmerksomhet rundt Comfyballs og sponsoratet. Vi valgte å utnytte interessen rundt curlingguttas klovnebukser og vår utfordrerposisjon som et annerledes og vågalt undertøysmerke gjennom å gi Curlinggutta den ultimate utfordringen: å ta på seg buksene uten å bruke hendene. Videoen er distribuert på Comfyballs Facebookside og på youtube. På under to uker genererte filmen over 500.000 visninger på alle plattformer. Den ble også fanget opp av en rekke nettsteder som Se og Hør, VG, Superlike, Buzzit, Viral videos, Buzzcrazy, virologee m.fl. Uken etter lansering lå videoen på Brand Magazines liste over ukens 5 beste reklamefilmer worldwide. Oppmerksomheten har gitt Comyfyballs et fantastisk nettsalg i November og Desember, og en god historie å fortelle i møte med kjeder og forhandlere både i Norge og i utlandet.

Bidragsytere

  • Lena S. Johnsen
    Prosjektleder
  • Anders Pedersen
    Regissør
  • Aris Theophilakis
    Kreativ leder
  • Svein Larsen
    Konsulent
  • Lina Nordland
    Art Director
  • Charlotte Bakken
    Art Director