Commitment Issues

Sendt inn av
Emilie Gabrielsen
Kunde
Unicef
Det er vanskelig å forplikte seg. Det kan være skummelt, og man vil ofte vente lengst mulig. Derfor valgte vi å slå UNICEF sammen med VIPPS, for å gjøre det litt lettere og litt mindre skummelt å forplikte seg til fadderordningen deres. De fleste vet hva UNICEF jobber for, og hva pengene går til. Likevel er det en spesifikk målgruppe som synes det er ekstra vanskelig å forholde seg til UNICEF sin fadderordning. Vi ser at unge nordmenn synes det er vanskelig å forplikte seg til faste betalinger. Mange har uforutsigbar inntekt, og er redde for å ikke sitte igjen med noe selv i slutten av måneden. Ofte er det lettere å fullføre noe, når vi får et spark bak av andre. Vi skjønte også at det måtte bli enklere å takke ja, samtidig som det måtte være like lett å takke nei. I VIPPS laget vi en egen funksjon hvor du kan utfordre venner, ekskjærester eller familiemedlemmer, som du mener burde forplikte seg til noe.

Bidragsytere

  • Emilie Gabrielsen
    Art Director
  • Herdis Høiland
    Tekstforfatter
  • Håkon Solberg
    Art Director