Coop Gullbygg

Sendt inn av
Kikkut Kommunikasjonsbyrå AS
Kunde
Coop
Bygg var menneskets første kulturplante og en viktig del av kostholdet i tidligere tider. I dag brukes bygg stort sett til dyrefôr og ølproduksjon. En gruppe bønder i Østfold har satset på en ny sort byggkorn under merkenavnet «Duga», og Coop har etablert merkevaren «Gullbygg» for markedsføring og distribusjon av produkter basert på dette kornet. Bygg har unike egenskaper og bidrar blant annet til å senke kolestrolet og at blodsukkeret holdes på en jevnt nivå. Kikkut reklamebyrå har på oppdrag fra Coop Handel Norge utviklet posisjoneringsstrategi, merkenavn og pakningsdesign for produktserien. Målet har vært å gi serien en klar identitet og signalisere både det opprinnelige og de gode kostholdsmessige egenskapene som produktene har. Designet er utviklet innenfor rammene av Coops profilprogram for EMV, men er likevel gitt en tydelig egenart og gjenkjennelighet.

Bidragsytere

  • Thomas André Strømsnes
    Grafisk Design
  • Torbjørn Ellingsen
    Konsulent
  • Kjersti Stødle
    Grafisk Design
  • Irene Furuholt
    Prosjektleder
  • Aina C. Hole
    Fotograf
  • Monica B. Sjøli
    Stylist
  • Tor Edvin Strøm
    Illustrasjon
  • Per-Olav Andersen
    Ansvarlig hos kunde
  • Carina Hansen
    Ansvarlig hos kunde