D2 annonser

Sendt inn av
Cretalux
Kunde
Tine SA
Bakgrunn Tine eies av mere enn 14000 norske melkebønder. Denne samvirketanken er nå over 150 år gammel, og den viser seg i det åpne, norske kulturlandskapet og ved at Tinemelk kanskje er verdens fineste melk. Kløveren, som er en av kuas godbiter er også i sin firebladsform et symbol for hell og lykke. Den har også vært symbolet for melk- og meierisamvirket i nesten 100 år. Da melkekartongen ble introdusert på 60-tallet ble kløveren brukt for å gi kartongen en tydelig meieriidentitet.  Løsning De dobbeltsidige annonsene som ble utviklet for D2 ble kjørt i sammenheng med lansering av Tinemelk med kløvermønster, som også Cretalux står bak. For å styrke den emosjonelle koblingen mellom melkedrikkere og Tine, ble kløveren gjeninnført som symbol for melkens opphav. Selv om kløveren har historiske røtter, ble den igjen justert for å fremstå oppdatert og aktuell.  Annonsenes motiv er flyvende kløver som til slutt samler seg i en kartongform eller i et melkeglass. Det formidler både norsk natur og Tinemelkens naturlighet. På en subtil måte viser de at melken kommer direkte ut av det norske landskapet. For å gjøre annonsene til en sanselig opplevelse ble de kun utstyrt med billedtekst. I den sammenheng var D2 et godt medium, med sine høye estetiske og visuelle tilnærming. Det ble tilsammen utviklet fem ulike dobbeltsider som på sanselig vis formidler at Tine virkelig har verdens fineste melk.

Bidragsytere

  • Ina Bråthen
    Grafisk Design
  • Bjørn Rybakken
    Kreativ leder
  • Line Støtvig
    Konsulent
  • Reidar Oksavik
    Annet (må beskrives)
  • Linn Heidi Lunde, Markedssjef Tine Markedskategorier
    Ansvarlig hos kunde
  • Karianne Moger Ranem, Senior Merkevaresjef Kategori Drikker
    Ansvarlig hos kunde
  • Hege Fjereide, Merkevaresjef Kategori Drikke
    Ansvarlig hos kunde