Dagbladet Tiltet

26656 78a33 original
26659 a25dd original
26662 7dcea original
26668 5bb11 original
26671 2f722 original
Sendt inn av
Hyper
Kunde
Dagbladet
Medieplassering
Dagbladet
Dagbladet har i 146 år fortalt deres viktigste nyheter gjennom forsiden, men forsiden i seg selv har ikke forandre seg mye i løpet av disse årene. Den har alltid vært i det samme, gamle, vertikale formatet. Når Dagbladet våren 2015 bestemte seg for å lansere Dagbladets papiravis digitalt, fikk vi i oppgave å kommunisere dette til avisens faste papirlesere. Vår promotion ide var å forandre på det helligste av det hellige: Dagbladets forside. Gjennom å tilte forsiden skapte vi en effektiv løsning som var synlig i alle avisstativer over hele landet, og som aktiviserte målgruppen avislesere. På side 2 og 3 hadde vi plassert den samme forsiden inn i en iPAD sammen med en forklaring på hvorfor forsiden var snudd. Noe som var med på å forsterke opplevelsen av at man nå kunne få den samme avisen analogt som digitalt. Tall fra Dagbladet viser at den tiltede forsiden ble sett av nærmere halve befolkningen i Norge, og i løpet av kun tre (3!) uker nådde Dagbladet årets totale mål av nye digitale abonnenter. Det viser at forsiden kan selge mer enn nyheter.

Bidragsytere

  • Silje Høgaas
    Prosjektleder
  • Frank Nystuen
    Tekstforfatter
  • Rune Bendiksen
    Fotograf
  • Jørgen Van Santen
    Art Director
  • Lene Hordvik
    Ansvarlig hos kunde
  • Knut Sverre
    Konsulent
  • Dennis Tönnkvist
    Art Director