Das Beste oder nichts

Sendt inn av
Futatsu Industries
Kunde
Mercedes-Benz
Medieplassering
Dagens Næringsliv
Mercedes-Benz er kanskje verdens mest kjente bilmerke, men har mange fordommer mot seg i Norge. De viktigste er at den er for DYR, det andre er at den er konservativ. Vi utviklet en kampanje som skulle fortelle interessante historier om et merke som i 126 år har forsøkt å lage det beste eller ingenting. Med andre ord erstatte disse fordommene med andre assosiasjoner rundt kvalitet og innoavsjon. Vi fant ut at unge mennesker i dag er fascinerte av interessante historier og at sort hvitt bilder fra gamle dager faktisk bygget modernitet. Uansett, kampanjen skulle skille MB fra Audi og BMW som stort sett bare viser flashy nye biler med ordspill eller enkle påstander. Das Beste oder nichts ble etter hvert et globalt slagord fort Mercedes-Benz, men det ble brukt av oss over 1 år før det ble et faktum.

Bidragsytere

  • Aris Theophilakis
    Tekstforfatter
  • Thomas Mantor
    Art Director
  • Sonja Njølstad
    Prosjektleder
  • Stine K. Hellem
    Ansvarlig hos kunde