Das Chair

R De L Zl GL Presentationboard
R De L Zl GL Nettside
Sendt inn av
TRY
Kunde
Volkswagen Nyttekjøretøy
Bilbransjen har slitt med tilgangen på nye biler under hele coronapandemien. VW ventet på nyheten ID. BuzzCargo, og hadde ingen eksisterende modeller man kunne promotere eller utlevere. Det var derfor behov for å holde kundene varmen og være attraktive for potensielle kunder gjennom å styrke merkevaren. Gitt denne situasjonen var det viktig at posisjonen som Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul, ble vedlikeholdt og forsterket. Hensikten var å benytte kommunikasjon- og reklameaktiviteter til å skape resultater som underbygger VW Nyttekjøretøy langsiktige og definerte merkevare KPI ’r og være best på det som betyr noe for valg av Nyttekjøretøy. Løsningen ble et prosjekt som lot oss snakke om alle gode grunner til å velge Volkswagen Nyttekjøretøy, uten å nevne en eneste bil. «Das Chair» gav oss muligheten til å snakke om helt ekte og reelle fordeler med Volkswagen Nyttekjøretøy på en ny og helt uventet måte. Reklamen benyttet kjente merkemarkører som bidro til å gjøre historien interessant og avsenderen gjenkjennelig. Ved å inkludere førerassistansesystemer, funksjonalitet og andre nyttefunksjoner viste vi hvorfor VW nyttekjøretøyer er så populære. Vi bygde kontorstolen fra scratch og fortalte om dette i ulike medieflater.

Bidragsytere

  • Mads Rolland Krogh
    Kreatør
  • Sebastian Rasch
    Kreatør
  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Marianne Sørlie
    Prosjektleder
  • Mette Lange
    Prosjektleder
  • Inge Fosseie
    Designer
  • Thomas Fuglem
    Klipper/Designer
  • Jakob Thommessen
    Produsent
  • Martin Gautron
    Stolbygger
  • Stian Korntved Ruud
    Stolbygger
  • Bård Røssevold
    Regissør reklamefilm
  • Christian Aas
    Fotograf
  • Nicolay Nickelsen
    Bakomfilm
  • Anne Birgitte Nesse
    Designer
  • Christina Panagiota Tzortzinaki Marken
    Digital Rådgiver
  • Ingvild Øversveen
    Kunde