De som vet, de vet

Dlxd QKXD Hero De Som Vet De Vet 1920x1080 4
Sendt inn av
T/A POL AS
Kunde
Diplom-Is
Medalje
Gullblyanten 2021
Bronse, Effekt
Siden KræsjPink forsvant i 2012 har det vært den mest etterspurte isen i Norge. Siden den gang har Diplom-Is daglig mottatt meldinger med ønsker om isens tilbakekomst, mye takket være en KP-fangruppe på Facebook med 25.000 medlemmer.<br /><br />Hvordan kunne vi skape engasjement for KræsjPink med en svært begrenset budsjettramme på kun 200.000kr? For å trigge nysgjerrigheten utviklet vi en teaser-kampanje som skulle få i gang engasjementet, og den mystiske kreative ideen «De som vet, de vet» med kun 4 farger, skapte spekuleringer og oppmerksomhet i alle kanaler.<br /><br />Kampanjen fikk en kick-start vi bare kunne drømme om, og nye yngre målgrupper fanget raskt opp interessen for isen som for dem var helt ukjent. Smarte kampanjetiltak bidro til dialog med målgruppen, som følte seg hørt og involvert i jobben med å få isen tilbake.<br /><br />Kampanjeresultatet og engasjementet har vært en enorm suksess, med over 3.600.000 eksponeringer, 500.000 likes, 16.000 kommentarer og 45.000 delinger. Kampanjen genererte 49 PR-oppslag, som ga stor verdi. Allerede etter to uker ble det solgt over en halv million is, og totalt for 2020 ble det solgt over 2 millioner KræsjPink (verdt 50MNOK). Alt dette bidro til at KræsjPink ble den mest solgte småisen i 2020.

Bidragsytere

  • Sindre Holmedal Johnstad
    Tekstforfatter
  • Erlend Løfald
    Art Director
  • Monika Augustsson
    Konsulent
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Thomas Eklo Skaara
    Designer
  • Andrea Engum
    Designer
  • Elle-Beth Lønnestad
    Produsent
  • Christina Markussen
    Social Media Manager
  • Kjersti Solberg Brandtzæg
    Community Manager
  • Celia Calkin Hansen
    Account Director