Den andre premieren

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Mondelez Norge / Freia
Medieplassering
Facebook, Amnet
Allerede før innspillingen av det norske dokudramaet «Kongens nei», var det klart at Filmsjokoladen M skulle sponse filmen. Den naturlige løsning i denne sammenhengen hadde vært å produktplassere M i filmens handling, men dette ble uaktuelt da M først kom på markedet i 1952, og filmens handling er lagt til 1940. Derfor ønsket vi å finne en annen måte å involvere oss i storfilmen på. Siden handlingen i «Kongens nei» er basert på en sann historie og er formidlet delvis dokumentarisk, ville vi finne en løsning som også spilte på det ekte og autentiske. Ideen vi landet på var et stunt som skulle foregå på et gitt tidspunkt under festpremieren av Kongens nei. Vi dro til Elverum, der sentrale deler av filmens handling utspiller seg, og arrangerte en premierevisning for de som faktisk opplevde hendelsene som utspiller seg i "Kongens nei"; beboerne på Moen aldershjem. Premieren foregikk nøyaktig på samme tid som festpremieren i Oslo Konserthus. Det verken publikum i Oslo eller aldershjemmet på Elverum visste, var at vi hadde opprettet en satelitt-link mellom de to premierene. Den eneste som kjente til dette var regissør Erik Poppe, som i det han introduserer filmen for en fullsatt sal i Oslo, også ønsker velkommen til publikummet på Moen Aldershjem.

Bidragsytere

  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Emanuel Gävert
    Ansvarlig hos kunde
  • Sondre Hårstad
    Grafisk Design
  • Mexiko Media
    Produksjonsbyrå
  • Fredrik Gjersøe
    Ansvarlig hos kunde
  • SMFB
    Reklamebyrå
  • Jens Bull
    Producer
  • Arnar Halldorsson
    Annet (må beskrives)
  • Christian Hygen
    Tekstforfatter
  • SMFB Engine
    Annet (må beskrives)
  • Per Erik Jarl
    Art Director
  • Monica Paulsen Ygre
    Ansvarlig hos kunde
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • Camilla Gjendem
    Annet (må beskrives)
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Ole Jacob Andersen
    Regissør