Den norske verdensstjernen

Sendt inn av
Burson-Marsteller
Kunde
Hydro
Medieplassering
TV2, Landsdekkende kino, Youtube og Facebook
Hydro produserer Norges 3. største eksportvare, men de færreste er klar over dette. Der olje og fisk troner på første- og andreplass, er tredjeplassen sjelden nevnt. Samtidig viser undersøkelser at de fleste nordmenn fortsatt tror Hydro driver med olje, en virksomhet de trakk seg ut av for mange år siden. B-M utviklet derfor en ny merkevarestrategi for Hydro, hvor det å fortelle historien om aluminium og dens egenskaper var helt sentral. "Evig fornybar aluminium" er det nye slagordet. Et av hovedtiltakene for den nye strategien har vært en serie med reklamefilmer som handler om "Den norske verdensstjernen". En historie om aluminium fra Norge, verdsatt over hele verden. Filmserien skal bruke nordmenn som er store i utlandet, for å fortelle om hvor viktig Hydro og aluminium er for verden. Den første filmen ble publisert i november 2016, og film 2 slippes i uke 5 (30. januar) på TV og digitale plattformer. Flere filmer vil komme i løpet av 2017. Målet med filmen er å bygge nasjonal stolthet og kunnskap om aluminium, og at det er utelukkende aluminium Hydro driver med.

Bidragsytere

  • Hans Petter Moland
    Regissør
  • Markus Ekornes Myhre
    Tekstforfatter
  • Kjetil Falkum Løvik
    Art Director
  • One Big Happy Family
    Produksjonsbyrå
  • Helene Hovda Lunde
    Producer
  • Stoeps Lagensteiner
    Filmfotograf
  • Ove Kenneth Nilsen
    Klipp
  • Preben Grieg Halvorsen
    Lyd
  • Kåre Vestrheim
    Musikk
  • Lars Vidar Gullestad
    Prosjektleder
  • Hanne Haugen
    Ansvarlig hos kunde
  • Burson-Marsteller
    Reklamebyrå