"Den siste som ser"

Sendt inn av
Bates United AS
Kunde
Helsedirektoratet
Medieplassering
Tv2, TVNorge, Tv3, VGTV, YouTube, kino, Aftenposten A-magasinet. D2, VG Helg. Dagbladet Magasinet, utendørs
Årets store alkoholkampanje skulle nå alle landets utelivsgjengere gjennom relevant plassering i media. Kampanjen skulle fungere som en effektiv påminner om en sannhet som mange kjenner seg igjen. Målet var således å få folk til å moderere sitt alkoholkonsum, samt øke aksepten for regelverket som blir håndhevet av utestedenes ansatte. For å oppnå full dekning i målgruppen ble store tradisjonelle mediekanaler med bred dekning valgt som budskapsbærer; TV-reklame, printannonserer og utendørsannonsering. Vi lagde to ulike filmer for å nå to ulike målgrupper: 1. ”Dørvakt” – mot de litt yngre utelivsgjengerne. Denne gikk på TV3 og TVNorge. 2. ”Bartender” mot de litt eldre utelivsgjengerne". Denne gikk på TV2. Filmene gikk også på kino og ble brukt på Helsedirektoratets landingside. Samt benyttet som pre-rolls på VGTV og Youtube. Annonser i helgemagasiner ble benyttet for å treffe utelivsgjengere rett før de skulla ta fatt på helgens festligheter. Adshel i alle de største byen ble benyttet for å treffe utelivsgjengere på vei til og fra utestedene.

Bidragsytere

  • Petter Andersen og Anders Asheim
    Annet (må beskrives)
  • Katja Krogh og Anders Asheim
    Art Director
  • Petter Andersen og Jørgen Laurè
    Tekstforfatter
  • Per Christian Huse
    Konsulent
  • Marianne Sørlie
    Prosjektleder
  • Bacon OSL
    Produksjonsbyrå
  • Marie Kristiansen
    Regissør
  • Pias Semb
    Producer
  • Dag Spant
    Fotograf