Den tomme avisen som hadde mye å si

Sendt inn av
Tibe T Reklamebyrå
Kunde
Opdalingen
Medieplassering
Postkassen og butikkhyller
Om ikke avisene får flere pluss-abonnenter, vil de etter hvert dø ut. Og lokalavisene er spesielt avhengige av dette. En Pluss-sak på nett kan kun leses i sin helhet av de som er abonnenter. Alle andre får kun sett headingen, og kanskje starten på ingressen. For lokalavisen Opdalingen gjorde vi om hele den reelle papiravisen til en Pluss-avis. Vi fjernet tekstene og kappet i headingene sånn at leseren ble nysgjerrig (og dermed måtte inn på nett for å få lese mer). Deretter gikk avisen ut til postkassene og butikkene i hele bygda. Dette resulterte i at hele 60% av abonnentene etter 3 uker har opprettet bruker og benyttet seg av Pluss.

Bidragsytere

  • Harald Øren
    Art Director
  • Frank Standal Dybhavn
    Tekstforfatter
  • Janita Ovidth
    AD-assistent
  • Stine Emilie Mathisen
    Konsulent
  • Henning Johansen
    Ansvarlig hos kunde
  • Tibe T Reklamebyrå
    Reklamebyrå
  • Tore Aasheim
    Ansvarlig hos kunde