Den toneangivende filmen

Sendt inn av
LOS & CO AS
Kunde
TONO
TONO må overbevise bedriftsledere om at musikk er verdt å betale for. Det er vanskelig å overbevise bedriftsledere med rasjonelle argumenter om musikk. Musikk må føles. Så vi laget Den Toneangivende Filmen - en film der musikken spiller hovedrollen. I Filmen spiller vi av én enkelt filmscene to ganger. Det eneste som endrer seg er musikken. Dette gjorde vi for å bevise hvordan musikk kan endre persepsjon, handling og stemning. Filmen var 74 sekunder lang, og for at budskapet i filmen skulle forstås var man nødt til å se hele. Så hvordan fikk vi en smal målgruppe til å se, engasjere seg i og tolke en 74 sekunder lang film, nærmest uten mediebudsjett? Tradisjonelle kanaler er dyrt, og målgruppen er vanskelig å segmentere ut gjennom algoritmer. Så vi fant en kanal hvor man kan velge ut målgrupper, og få 100% av deres oppmerksomhet: Spørreundersøkelser fra Norstat. Vi sendte filmen ut som en spørreundersøkelse med spørsmål rundt handlingen og budskapet i filmen. Resultatene var nærmest parodisk gode: 100% av målgruppen i undersøkelsen så hele filmen 100% av målgruppen i undersøkelsen responderte 90% av målgruppen var enig i at musikk endrer handling

Bidragsytere

  • Marius Aasen
    Kreatør
  • Casper Evensen
    Kreatør
  • Ellen M. Fougner
    Kundeansvarlig
  • Nora Gauslaa
    Prosjektleder
  • Lasse Nyhaugen
    Produsent
  • Miriam Eeg
    Produsent
  • Niels Windfeldt
    Regissør og foto
  • Sindre Harbak
    Regiassistent
  • Sophia Aronsen
    Koordinator
  • Jonas Murstam
    B-foto
  • Jarl Johnsen
    Lysmester
  • Emina Mahmuljin
    Stylist
  • Aleks Aurdal
    Teknisk supervisor
  • Henrik Pedersen
    Post-Produsent
  • Jonathan Sigsworth
    Musikk
  • Andreas Martinsen
    Lyddesign
  • Joakim Rissveds
    Colorist
  • Marianne Knutsen
    Planner
  • Lea Gabrielsen Mesinele
    Campaign Manager
  • Gard Leren-Lindstrøm
    Head of media
  • Christina Smitt
    Fagansvarlig data og analyse
  • Vegard Aspelund
    Designer