Det finnes hjelp

Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
Helsedirektoratet
Bakgrunn I Norge har over 110.000 voksne mennesker seksuelle tanker om barn. Kampanjen skal bidra til at de tar kontakt og søker hjelp før det første overgrepet skjer. Dette er et krevende tema som opprører folk og hvor det er lett å bli fordømmende. Menneskene med disse følelsene sliter ofte med skam, skyldfølelse og isolasjon. Skal vi lykkes i å få dem til å oppsøke hjelp er det viktig at kampanjen oppleves som en utstrakt hånd og ikke en ren fordømmelse. Kreative valg Noe av utfordringen ved kampanjen var å skape oppmerksomhet, uten å bruke for sterke eller suspekte virkemidler (dette ville fort ha fremmedgjort målgruppa). For å minne om at Helsedirektoratet garanterer anonymiteten til målgruppen har vi sladdet med en animert effekt - noe som minner om riper og knust glass. På adshel gir grepet stoppeffekt ved å gi følelse av at noen har utøvet hærverk, mens man på mobile flater opplever at skjermen er knust. Effekten illustrerer også de vonde tankene, ambivalensen og støyen som målgruppen sliter med i eget hode.

Bidragsytere

  • Erlend Ryvold Ski
    Seniorrådgiver
  • Martin Sjøly
    Psykologspesialist
  • Ivar Vereide
    Kreativ strateg/konseptutvikler
  • Unni Rolfsen
    Prosjektleder
  • Arnt Magne Heggeli
    Kreatør
  • Espen Vegar Dysvik Hagen
    Kreatør
  • Kate Hagen
    AD/Designer
  • Gard Frimannslund Refvik
    Designer
  • Hølje Tefre
    Innsikt/fokusgrupper
  • Mone Mikkelsen
    Produsent
  • Alexander Halvorsen
    Regi
  • Håvard Byrkjeland
    Foto
  • Håkon Jørgensen
    Stillsfoto
  • Hokus Fokus
    Etterarbeid