Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Hver uke bruker 2.3 milioner kunder et av DNBs bankkort. I 2014 ønsket hele Norges bank å friske opp designet på bankkortene sine slik at de samsvarte mer med bankens nye og moderne kommunikasjonsuttrykk. Vi startet jobben med blanke ark og endte med Det hvite kortet, et merkbart annerledes studentkort som bryter med tradisjonell kortdesign. 0,- i gebyr, ingen årsavgift, blanke ark og en clean start som student. Det hvite kortet er pur minimalisme, uten noen konstruert og desperat behov for å være hipp, eller med bransjens tradisjonelle innslag av generiske norske landskap. Det er et kort som legger seg fint ved siden av iPhone, som fremmer fordelene fra en bank som ønsker å være tilstede på en relevant måte. Det rene og hvite kortet brukes også aktivt som grep i historiefortelling av kortet, som et spill på den gamle historien om at alle starter med hvite ark. Det hvite kortet er Skandinavisk minimalisme der detaljene ligger i det trykktekniske, det er et fysisk bevis på at less is more.