Det skal godt gjøres å spise bare én

Sendt inn av
Per Høj
Kunde
Orkla Confectionery & Snacks
Medieplassering
TV, kino, internett, Storo Storsenter
Medalje
Gullblyanten 2019
Gull, PR
«Det skal godt gjøres å spise bare én» er en liksom-TV-serie med tydelige referanser til vitseprogram fra 90-tallet. Ideen bak resten av elementene i kampanjen var å selge inn reklamefilmene som en ekte tv-serie: Vi fikk Brita Møystad Engseth til å anmelde serien og publiserte artikkelen som betalt innhold på Dagbladet, Viafree laget en egen side på strømmetjenesten sin der man kan se alle “episodene”, og programlederduoen, stilte opp på posesignering på Storo Storsenter. Å skape fortjent oppmerksomhet er alltid en del av briefen med SMASH! og det hersker en enighet om at skal man begeistre noen ordentlig, kan man sjelden begeistre alle. Noen ganger må man tåle å tråkke på noen (lange) tær. Ekstra PR var en klar ambisjon med denne kampanjen da man tok risikoen det er å velge en referanse som hovedmålgruppa ikke kjenner til og som mange andre har et nært forhold til, og sannsyligvis ikke vil like at det harseleres med. Kampanjen ble omtalt av Nordlys, iTromsø, Bodøposten, Kampanje, VG, Nettavisen, Misjonen på P4 i to separate sendinger, og Radioresepsjonen på NRK i to separate sendinger, og førte til at Smash! for første gang er Norges nest mest solgte sjokoladeprodukt (etter Freia Melkesjokolade).

Bidragsytere

  • Eiliv Gunleiksrud
    Grafisk Design
  • Sofia Hasselberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Sebastian Ludvigsen
    Fotograf
  • Ellinor Larson
    Grafisk Design
  • Vilhelm Camillus Paus
    Konsulent
  • FUS!
    Produksjonsbyrå
  • Nanna Grønli
    Prosjektleder
  • Morten Borgestad
    Regissør
  • Glenn Huth Mæland
    Producer
  • Mads Rønold
    Annet (må beskrives)
  • Per Ottar Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Ida Skårholen
    Ansvarlig hos kunde
  • Øyvind Waage
    Annet (må beskrives)
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Philip Lindberg
    Ansvarlig hos kunde
  • OMD
    Annet (må beskrives)