Det skal godt gjøres å spise bare én

53306 7045c original
Sendt inn av
Per Høj
Kunde
Orkla Confectionery & Snacks
Medieplassering
TV, kino, internett, Storo Storsenter
Medalje
Gullblyanten 2019
Sølv, Integrert
«Det skal godt gjøres å spise bare én» er ti reklamefilmer med tydelige referanser til vitseprogrammer fra 90-tallet. Filmserien består av korte episoder, teasere, programpromoer og best-of’s, på samme måte som andre, ordentlige tv-programmer. Seerne blir kjent med programleder-Arild, hans sidekick, Kjegla, og gjester som Kjetil Grotland. Alle vitsene som fortelles og utfordringene som gjennomføres handler om at det skal godt gjøres å spise bare én. Ideen bak resten av elementene i kampanjen var å selge inn reklamefilmene som en ekte tv-serie: Vi fikk Brita Møystad Engseth til å anmelde serien og publiserte artikkelen som betalt innhold på Dagbladet, Viafree laget en egen side på strømmetjenesten sin der man kan se alle “episodene”, og programlederduoen, Arild og Kjegla, stilte opp på posesignering på Storo Storsenter. Kampanjen ble omtalt av Nordlys, iTromsø, Bodøposten, Kampanje, VG, Nettavisen, Misjonen på P4 i to separate sendinger, og Radioresepsjonen på NRK i to separate sendinger.

Bidragsytere

  • Mads Rønold
    Annet (må beskrives)
  • Ida Skårholen
    Ansvarlig hos kunde
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Eiliv Gunleiksrud
    Grafisk Design
  • Sofia Hasselberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Ellinor Larson
    Grafisk Design
  • Vilhelm Camillus Paus
    Konsulent
  • FUS!
    Produksjonsbyrå
  • Nanna Grønli
    Prosjektleder
  • Morten Borgestad
    Regissør
  • Glenn Huth Mæland
    Producer
  • Per Ottar Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Øyvind Waage
    Annet (må beskrives)
  • Philip Lindberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Sebastian Ludvigsen
    Fotograf
  • OMD
    Annet (må beskrives)