Det skal godt gjøres å spise bare én

Sendt inn av
Per Høj
Kunde
Orkla Confectionery & Snacks
Smash! har vært på en vidunderlig kommunikasjonsreise, med gulldryss i gullblyanten og stadig nye salgsrekorder. I 2018 hadde vi ikke noen kommunikasjon, men seint i 2019 skulle vi på med en kampanje igjen, som hadde som mål å bli bedre enn best, vi skulle overgå våre toppnoteringer fra 2017 med 10 %. (salg verdi) Strategien for å klare dette ble å dyrke irrasjonalitetens logikk, gjøre noe helt feil for å få rett. Løsningen ble et rart univers med radarparet Arild og Kjegla som våre selvsagte hovedpersoner i reklame forkledt som en TV serie. Vi klarte å få engasjement og diskusjon rundt kommunikasjonen samtidig som vi styrket våre viktigeste drivere og knuste våre salgsmål, vi økte salget med over 20% sammenlignet med toppåret 2017.

Bidragsytere

  • Øyvind Waage
    Kreatør
  • Mads Rønold
    Kreatør
  • Vilhelm Camillus Paus
    Rådgiver
  • Nanna Grønli
    Prosjektleder
  • Eiliv Gunleiksrud
    Designer
  • Ellinor Larson
    Designer
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Morten Borgestad
    Regissør
  • Glenn Huth Mæland
    Produsent
  • Sebastian Ludvigsen
    Fotograf
  • Elise Sandbu
    Mediebyrå