Det tar lang tid å lage god mat fort

32376 b1824 original
32379 35655 original
32382 42574 original
Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
McDonald's
Medieplassering
Egen nettside
Norskprodusert mat er synonymt med kvalitet i det norske folks hoder. Derfor har McDonald’s i flere år snakket om sitt samarbeid med norske bønder. Likevel er endel fortsatt skeptiske til matkvaliteten, selv om de har hørt budskapet vårt i flere år. De stoler ikke helt på at det er sant. Eller de tror McDonald’s gjør noe rart med den fine norske maten før den serveres i restaurant. Det var derfor på tide å fornye kvalitetshistorien til McDonald’s, fra å kun handle om vårt samarbeid med norske bønder til å forklare hvordan vi lager maten vår. For hvordan klarer McDonald’s egentlig å lage så god mat så raskt? Alt ligger i forarbeidet. Det du ikke ser i de to minuttene. Konsept: Det tar lang tid å lage god mat fort. En stor del av jobben handlet også om å øke stolthet internt, og gjøre de ansatte i restaurant mer kapable til å svare på spørsmål fra gjester så vel som venner og kjente. Det ble også satt opp quizløsninger mot de ansatte, med spørsmål linket til nettsiden for å øke motivasjonen for å lære mer om McDonald's fokus på råvarer og kvalitet.

Bidragsytere

  • Even Moseng
    Art Director
  • Kenneth Lamond
    Tekstforfatter
  • Julian Hagemann
    Tekstforfatter
  • Silje Linge
    Prosjektleder
  • Helen Selberg Johansen
    Konsulent
  • Bjørn Brochmann/Commando Group
    Illustrasjon
  • Nico Gerrard/Commando Group
    Producer
  • Jørgen Winsnes/Good Morning
    Produksjonsbyrå
  • Raphael Rauwolf/Good Morning
    Produksjonsbyrå
  • Thea Granberg/Good Morning
    Produksjonsbyrå
  • Mette Vonen
    Ansvarlig hos kunde