Diadora Delivery

37737 49dff original
Sendt inn av
SMFB
Kunde
Diadora
Medieplassering
Kampanjeside, stunt
Medalje
Gullblyanten 2016
Bronse, Håndverk
Det italienske sportsmerket Diadora hadde sin storhetstid på 70 og 80-tallet. Årevis med liten tilstedeværelse har medført lav oppmerksomhet og attraktivitet. Vinteren 2016 skulle merkevaren relanseres i markedet med deres ikoniske N9000 løpesko. Målet var å posisjonere seg I det attraktive sport- og løpesegmentet gjennom den klassiske løpeskoen. I stedet for å fortelle folk om at Diadora nå var tilbake, ville vi gjøre noe som engasjerte målgruppen aktivt. Løsningen ble å gi den første forhåndsbestillingen av skoen en helt spesiell levering - og gjøre det til hele lanseringskampanjen. Gjennom 9 dager engasjerte vi målgruppen i kjerneområdene i Italia, Frankrike og Spania ved et real-time event spredt gjennom ulike kanaler. Et dedikert media-team fulgte hver meter av løpet og delte små og store historier gjennom totalt 250 media-poster fra det 1500 kilometer lange løpet. Alt materiellet ble feedet inn til en interaktiv kampanjeside hvor man kunne utforske og se høydepunkter, scrolle gjennom hele løpet og finne lokale løpere.

Bidragsytere

  • MediaMonks
    Produksjonsbyrå
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Cecilie Aurstad
    Prosjektleder
  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • SMFB Factory
    Produksjonsbyrå
  • Alexander Gjærsøe
    Tekstforfatter
  • Kim Herlung
    Konsulent
  • Arnar Haldorsson
    Klipp
  • Hans Magne Ekre
    Tekstforfatter
  • Benjamin Rodgers
    Grafisk Design
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Nicklas Hellborg
    Grafisk Design
  • Tuva Dyrnes
    Prosjektleder
  • Silje Hvideberg Tobiassen
    Prosjektleder
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Meri Sørgaard Hellman
    Annet (må beskrives)
  • Anne Marte Stange Smebye
    Annet (må beskrives)
  • Mikal Johannes Murstad Strøm
    Annet (må beskrives)
  • Sølvi Eirin Mobakken
    Annet (må beskrives)
  • Christoffer Lorang Dahl
    Byråproducer