Diadora Delivery

37719 6eebf original
Sendt inn av
SMFB
Kunde
Diadora
Medieplassering
Online, Facebook, Instagram
Det italienske sportsmerket Diadora hadde sin storhetstid på 70 og 80-tallet. Årevis med liten tilstedeværelse har medført lav oppmerksomhet og attraktivitet. Vinteren 2016 skulle merkevaren relanseres i markedet med deres ikoniske N9000 løpesko. Målet var å posisjonere seg i det attraktive sport- og løpesegmentet gjennom den klassiske løpeskoen. I stedet for å bare fortelle folk om at Diadora nå var tilbake, ville vi gjøre noe som engasjerte målgruppen aktivt. Løsningen ble å gi den første forhåndsbestillingen av skoen en helt spesiell levering - og gjøre det til hele lanseringskampanjen. Vi allierte oss med et utsalg i Barcelona og visste på den måten hvor ruten for leveringen måtte gå. Gjennom sosiale medier segmenterte vi rekrutteringskampanjen geografisk for å samle løpere til hver etappe. I løpet av 2 uker fikk vi over 1000 søkere. Et dedikert media-team fulgte hver meter av løpet og delte små og store historier gjennom totalt 250 media-poster fra det 1500 kilometer lange løpet. I tillegg kjørte vi live-løp mellom twitter og kampanjesiden der vi utstyrte løperne med spesialtilpasset kamera som live sendte via Periscope (dette var før FB-live ble lansert). Alt ble feedet inn til en interaktiv kampanjeside hvor man kunne scrolle gjennom hele løpet, finne lokale løpere og se mer av skoene og produktene som ble brukt på de ulike distansene.

Bidragsytere

  • Anne Marte Stange Smebye
    Annet (må beskrives)
  • Kim Herlung
    Konsulent
  • Mikal Johannes Murstad Strøm
    Annet (må beskrives)
  • Sølvi Eirin Mobakken
    Annet (må beskrives)
  • Hans Magne Ekre
    Tekstforfatter
  • Christoffer Lorang Dahl
    Byråproducer
  • Benjamin Rodgers
    Grafisk Design
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • MediaMonks
    Produksjonsbyrå
  • Nicklas Hellborg
    Grafisk Design
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Tuva Dyrnes
    Prosjektleder
  • Cecilie Aurstad
    Prosjektleder
  • Silje Hvideberg Tobiassen
    Prosjektleder
  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • SMFB Factory
    Produksjonsbyrå
  • Meri Sørgaard Hellman
    Annet (må beskrives)
  • Alexander Gjærsøe
    Tekstforfatter
  • Arnar Haldorsson
    Annet (må beskrives)