Diesel YUK - The Pre-Internet Shoe

7428 588e1 original
7429 8b27c original
7430 2ae03 original
7431 97151 original
7432 9759d original
7433 a409a original
7434 7a76b original
7446 b75d8 original
7447 80c88 original
7448 fb571 original
Sendt inn av
SMFB
Kunde
Diesel
Medieplassering
Ingen betalte kanaler - Nettlansering Diesel.com + Facebook.com/diesel, Youtube.com/dieselplanet + plakater butikk
Medalje
Gullblyanten 2012
Gull, Mote
Diesel skulle relansere YUK-skoen fra 1993 med en 20.th-anniversary edition, laget eksakt slik den var i 1993. Vi konkluderte med at de største forandringene som har skjedd siden 1993, er at vi omgir oss med teknologi hele tiden og alltid er online. Så vi lanserte skoen som The Pre-Internet Shoe: A no tracking, no timing, no wallposting, no bullshit shoe. En motpol til alle merkene som ukritisk øser ut nye teknologiske finesser og oppfordrer kundene til å dele så mye som mulig. På nett laget vi Diesel Offline Experience hvor brukerne måtte slutte å poste på Facebook i tre døgn. Hvis de la til Twitter og Instagram tok det 24 timer kortere å fullføre. Brukere som postet, likte, poket, tagget eller kommenterte ble disket og måtte starte på nytt. Mens brukerne var offline, informerte vi vennene deres om hva som foregikk og inviterte dem til å ta en pause fra ”over-sharing” de også, med personlige poster på brukernes timeline. Brukerne brukte over 100.000 timer offline og vi fikk over 450.000 nye følgere på Diesels Facebook-side. Diesels salgstall er konfidensielle, men vi kan røpe at det som startet som en jubileumsutgave nå blir en del av deres faste skokolleksjon.

Bidragsytere

  • Pål Høyer-Andreassen
    Tekstforfatter
  • Magnus Høgberg Hansen
    Art Director
  • Nicklas Hellborg
    Grafisk Design
  • Christoffer Loang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Kristiansen
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Lyse
    Konsulent
  • Silje Hvideberg
    Prosjektleder
  • Anders Jedenfors
    Regissør
  • Petur Mogensen
    Producer
  • Christian W. Jansen
    Annet (må beskrives)