Diesel YUK - The Pre-Internet Shoe

7454 fb74f original
7457 8deef original
7458 fb038 original
7459 8f1fc original
7460 a61ba original
7461 38eed original
7462 1feb1 original
7463 8dce8 original
7464 da73c original
7465 ea2f4 original
Sendt inn av
SMFB
Kunde
Diesel
Medieplassering
Ingen betalte kanaler - Nettlansering Diesel.com + Facebook.com/diesel, Youtube.com/dieselplanet + plakater butikk
Medalje
Gullblyanten 2012
Sølv, Håndverk
Diesel skulle relansere YUK-skoen fra 1993 med en 20.th-anniversary edition, laget eksakt slik den var i 1993. Vi konkluderte med at de største forandringene som har skjedd siden 1993, er at vi omgir oss med teknologi hele tiden og alltid er online. Så vi lanserte skoen som The Pre-Internet Shoe: A no tracking, no timing, no wallposting, no bullshit shoe. En motpol til alle merkene som ukritisk øser ut nye teknologiske finesser og oppfordrer kundene til å dele så mye som mulig. På nett laget vi Diesel Offline Experience hvor brukerne måtte slutte å poste på Facebook i tre døgn. Hvis de la til Twitter og Instagram tok det 24 timer kortere å fullføre. Brukere som postet, likte, poket, tagget eller kommenterte ble disket og måtte starte på nytt. Mens brukerne var offline, informerte vi vennene deres om hva som foregikk og inviterte dem til å ta en pause fra ”over-sharing” de også, med personlige poster på brukernes timeline. Brukerne brukte over 100.000 timer offline og vi fikk over 450.000 nye følgere på Diesels Facebook-side. Diesels salgstall er konfidensielle, men vi kan røpe at det som startet som en jubileumsutgave nå blir en del av deres faste skokolleksjon.

Bidragsytere

  • Magnus Høgberg Hansen
    Art Director
  • Nicklas Hellborg
    Grafisk Design
  • Christoffer Loang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Kristiansen
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Lyse
    Konsulent
  • Silje Hvideberg
    Prosjektleder
  • Anders Jedenfors
    Regissør
  • Petur Mogensen
    Producer
  • Christian W. Janson
    Annet (må beskrives)
  • Pål Høyer-Andreassen
    Tekstforfatter