Diesel YUK - The Pre-Internet Shoe

7470 83c4b original
7471 1ee6f original
7472 64ee9 original
7473 b985e original
7474 415f4 original
7475 b16ab original
7476 40d9c original
7477 ca909 original
7478 d0681 original
7479 5264e original
Sendt inn av
SMFB
Kunde
Diesel
Medieplassering
Ingen betalte kanaler - Nettlansering Diesel.com + Facebook.com/diesel, Youtube.com/dieselplanet + plakater butikk
Medalje
Gullblyanten 2012
Bronse, Profil
Diesel skulle relansere YUK-skoen fra 1993 med en 20.th-anniversary edition, laget eksakt slik den var i 1993. Vi konkluderte med at de største forandringene som har skjedd siden 1993, er at vi omgir oss med teknologi hele tiden og alltid er online. Det var også en anledning til å hente frem noe av den originale holdningen og profilen til Diesel som vi alle husker. Only the Brave. Så vi lanserte skoen som The Pre-Internet Shoe: A no tracking, no timing, no wallposting, no bullshit shoe. Et statement og en motpol til alle merkene som ukritisk øser ut nye teknologiske finesser og oppfordrer kundene til å dele så mye som mulig. Holdning fremfor teknologi i sann Diesel ånd. Plakater med slagord, filmer med gal humor, akkurat slik vi kjenner Diesel fra 90-tallet. På nett laget vi Diesel Offline Experience hvor brukerne måtte slutte å poste på Facebook i tre døgn. Brukerne brukte over 100.000 timer offline og vi fikk over 450.000 nye følgere på Diesels Facebook-side. Diesels salgstall er konfidensielle, men vi kan røpe at det som startet som en jubileumsutgave nå blir en del av deres faste skokolleksjon.

Bidragsytere

  • Magnus Høgberg Hansen
    Art Director
  • Nicklas Hellborg
    Grafisk Design
  • Christoffer Loang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Kristiansen
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Lyse
    Konsulent
  • Silje Hvideberg
    Prosjektleder
  • Anders Jedenfors
    Regissør
  • Petur Mogensen
    Producer
  • Christian W. Janson
    Annet (må beskrives)
  • Pål Høyer-Andreassen
    Tekstforfatter