dinutvei.no

31536 f23a4 original
Sendt inn av
Dinamo
Kunde
NKVTS
Medieplassering
Utendørs, Magasiner, SoMe, PR og Radio
Medalje
Gullblyanten 2016
Bronse, Ikke-kommersiell
Vold i nære relasjoner og voldtekt er en stor samfunnsutfordring. Mørketallene er store, men vi regner med at over 150.000 mennesker lever i voldelige forhold. Og vold handler om mye mer enn slag og fysisk mishandling. Kampanjens mål var å øke kjennskapen til nettsiden dinutvei.no og til vold i nære relasjoner og voldtekt som samfunnsproblem. Ved å fortelle at vold kommer i mange former og at ikke alle er fysiske ville vi utvide assosiasjonene til voldsbegrepet. I tillegg ville vi vise at det rammer alle type mennesker, uansett sosialstatus, alder eller kjønn. Målgruppen var bred og kommunikasjonen skulle favne mange mennesker. Det var viktig å skape debatt rundt hva vold er og hvor viktig det er å søke hjelp. Vi utviklet 3 filmer som tok for seg ulikheten i offer og type vold til bruk på sosiale medier. Annonser og boards viste konsekvensene for ulike offer av forskjellig type usynlig og synlig vold. Radiospottene beskrev trusler som også defineres som vold. Vi opprettet også en egen Facebookside for dinutvei.no. hvor debatt og innlegg ble monitorert Kampanjen har blitt svært godt mottatt, både blant folk og helsepersonell og politi som jobber med disse problemstillingene i det daglige.

Bidragsytere

  • Tove Bø Laundal
    Konsulent
  • Morten Andresen
    Tekstforfatter
  • Mattis Bentzen
    Art Director
  • Anne Gro Carlsson
    Prosjektleder
  • Christina Tellefsen
    Annet (må beskrives)
  • Sigmund Malkenes
    Annet (må beskrives)
  • Kate Hagen
    AD-assistent
  • Tangrystan
    Produksjonsbyrå
  • Andrea Eckerbom
    Regissør
  • Beate Tangre
    Producer
  • Ivar Vereide
    Kreativ leder
  • Geir Borgen
    Ansvarlig hos kunde
  • Rune Kongsro
    Fotograf