Diplom-Is – Hele Norges iskrem

Sendt inn av
Pia Ølstad
Kunde
Diplom-Is
Tross at Diplom-Is er Norges største iskremprodusent står hovedkonkurrenten sterkere som merkevare hos befolkningen. Det er en reel risiko for tronskifte. Hvordan kan Diplom-Is markere seg som Norges favoritt-iskrem? Nøkkelinnsikt Det er typisk norsk å favorisere dem som setter Sverige på plass. Jemtlenderne og Herjedølene ønsker å bryte ut fra Sverige/EU. Idé Diplom-Is gjør Jemtland og Herjedalen norsk igjen. Kommunikasjonsløsning Diplom-Is leier hus i hovedgaten i Østersund, den største og eneste byen i Jemtland. Her startes et norsk opplevelsessenter, og Diplom-Is sine agenter jobber med å spre det glade budskap. Is deles ut, bjørkeris henges opp, norsk sangkurs holdes. Samtidig fortelles historien på reklameplass i Stockholm og pressemelding går ut til norske medier. På internett får nordmenn delta både gjennom underskriftskampanjer, tvitring med tips til agentene i Østersund og nett-TV om forberedelsene i Jemtland. Målet er å få eget NRK-team til Østersund på nasjonaldagen Nordmenn kommer nærmere sine blodsbrødre i øst, samtidig som Diplom-Is får en troverdig historie å fortelle. En historie om dagene da Norge viste hvor og hvordan landet skal ligge. Diplom-Is er og blir en del av den norske folkesjelen. Hele Norges iskrem.

Bidragsytere

  • Pia Ølstad
    Art Director
  • Sveinung Arnestad
    Art Director