Dirty Stories

Sendt inn av
TRY
Kunde
JIF
Bakgrunn: JIF kom på markedet i 1978. Siden den gang har ingen skittflekk vært trygg. JIF sørger nemlig for effektiv husvask, og et godt resultat hver gang. Det har gjort JIF til Norges største rengjøringsmerke. Utfordringer: Jif opplever stadig økt konkurranse, særlig fra rimeligere alternativer i hylla (private label). Jif må forsterke kvalitetsdimensjonen som ligger i merket. Unge er mindre lojale enn eldre generasjoner. Kategorien er lavinteresse, og kommunikasjonen veldig generisk. Løsning: Dirty stories er et konsept med en rekke korte filmer. De er distinkte i uttrykket (brand assets) og etablerer avsender fra første sekund. Innenfor rammene av den grafiske innpakningen, fortelles enkle, underholdende historier som tydelig etablerer forholdet mellom flekker og JIF. Med JIF blir det ikke bare rent, men suverent.

Bidragsytere

  • Preben Moan
    Art Director
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Frode Ekeberg
    3D artist
  • Tord Stubberud
    Animasjon
  • Eline Rønneberg Vik
    Prosjektleder
  • Helge Gjertveit
    Rådgiver
  • Johanne Lund
    Produsent
  • Kim M. Jensen
    Lyddesign
  • Cecilie Garfalk
    Ansvarlig hos kunde
  • Thea Helmen Groth
    Ansvarlig hos kunde
  • Susanne Haugenes Bourrie
    Ansvarlig hos kunde
  • Helene Reistad
    Ansvarlig hos kunde
  • Tommy Lybekk
    Designer
  • Dennis Magnus-Andresen
    Designer
  • Cecilie Helsvig
    Digital rådgiver