Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Bakgrunn:
JIF kom på markedet i 1978. Siden den gang har ingen skittflekk vært trygg. JIF sørger nemlig for effektiv husvask, og et godt resultat hver gang. Det har gjort JIF til Norges største rengjøringsmerke.
Utfordringer:
Jif opplever stadig økt konkurranse, særlig fra rimeligere alternativer i hylla (private label). Jif må forsterke kvalitetsdimensjonen som ligger i merket.
Unge er mindre lojale enn eldre generasjoner. Kategorien er lavinteresse, og kommunikasjonen veldig generisk.
Løsning:
Dirty stories er et konsept med en rekke korte filmer. De er distinkte i uttrykket (brand assets) og etablerer avsender fra første sekund. Innenfor rammene av den grafiske innpakningen, fortelles enkle, underholdende historier som tydelig etablerer forholdet mellom flekker og JIF. Med JIF blir det ikke bare rent, men suverent.