DM på radio

Sendt inn av
Atyp AS
Kunde
EVO Elsykler
EVO Elsykler selger kostbare elsykler av høy kvalitet. I stedet for å snakke som resten av bransjen og forsøke å konkurrere på pris, har EVO valgt å utvide kategorien ved å gjøre bilen til sin hovedkonkurrent. Kommunikasjonen handler i stor grad om å posisjonere elsykkel som et reelt alternativ til bil for mennesker som bor urbant. Det har vi gjort ved å stadig pirke borti bilens svake sider. En av disse svake sidene er bilkøer. Denne gangen ville vi helt spesifikt snakke til bedrifter med varebiler i rushtrafikken i Oslo sentrum. For i byen er en lastesykkel ofte mer praktisk enn en varebil. Fremkommeligheten er overlegen, og lastekapasiteten er overraskende imponerende. Dette ville vi fortelle til de som faktisk kan gjøre en endring. Fra Oslo-rushet plukket vi ut noen bedrifter som stadig var gjengangere. I disse bedriftene fant vi frem til innkjøpssjefen. Disse utvalgte personene fikk en radio fra EVO. Sammen med radioen lå en beskjed om å høre P4 på et eksakt tidspunkt. Det de da fikk høre var en helt personlig radioreklame. Dette er selve kjernen i kampanjen vår – unike radiospotter som snakker til én enkelt person av gangen. DM på radio, rett og slett. Reklamen var selvfølgelig plassert i rushtiden, slik at sjåførene vi snakket om i spotten satt i bilene sine og hørte på.

Bidragsytere

  • Kristoffer Reppen
    AD
  • Sigurd Solberg
    Tekst
  • Svein Larsen
    Rådgiver
  • Anja Kristiansen
    Prosjektleder
  • Carl-Erik Engelstad
    Designer
  • Niri von Bøyesen
    Designer
  • Trond Høines
    Fotograf
  • Marius Tidligere Olsen
    Klipp
  • Susanna Bakken Nielsen
    Medierådgiver
  • Jo Espen Bjerk
    Daglig Leder
  • Christian Eide Larsen
    Marked- og kommunikasjonsansvarlig
  • Øystein Johnsen
    Regi
  • Hans Kristian Heide
    Tekniker
  • Mie Sten
    Produsent