DnB NOR. Bank fra A til Å.

Sendt inn av
TRY
Kunde
DnB NOR
Medieplassering
Bok- se fysisk innsendt Skikk&Bank bok. Filmer på TV2, TV3, TVNorge. Kampanjeside (for Impossiball), bannere på vg.no og portal.
Medalje
Gullblyanten 2011
Gull, Profil
DnB NOR. Bank fra A til Å. År 2. Det er ett valg som er tatt for all kommunikasjon som gjøres for DnB NOR: Absolutt alt vi gjør er profilerende. All kommunikasjon signeres derfor med et konkret produkt/en innsikt som gjør at folk kjenner seg igjen i kommunikasjonen. (I stedet for mer klassisk bank-kommunikasjon som ofte er av typen ”Det finnes mange drømmer der ute, snakk med oss om rådgivning”.) DnB NOR skal være: K for Konkret. Noen eksempler på dette er S for Skikk & Bank, en bok der vi skrev alt banken kunne, og alt vi kunne, om bankting og andre ting for deg som skal flytte hjemmefra, S for Sparing – basert på det faktum at noen har flaks her i livet, mens alle vi andre er nødt til å spare. Der oppgaven var å få folk til å begynne å snakke og tenke på sparing. I forlengelsen av denne jobben ble I for ImpossiBall gjennomført: Inspirert av gamle flipperspill bygget vi derfor et fysisk tilfeldighetsspill hvor du kunne teste flaksen din.

Bidragsytere

  • Kjetil Wold
    Annet (må beskrives)
  • Tine Moe
    Annet (må beskrives)
  • Marianne Eskeland/Terje Johnsen
    Grafisk Design
  • Martin Werner
    Regissør
  • Magne Lyngner
    Producer
  • Janne Brenda Lysø/Jonas Grønnern/Sebastian Prestø
    Tekstforfatter
  • Stian Johansen/Lars-Kristian Harveg/Anders Holm
    Art Director
  • Arne Eggen/Monika Augustsson/Knut Bjørgen
    Konsulent
  • kristin Berge Jahr/Kaya Yssen Try/Diana Jandl von Hall/Lisa Canneaux
    Prosjektleder
  • Kjetil Skogly/Mette Olsen/Nils Ivar Jacobsen/Pia Svärd
    Ansvarlig hos kunde
  • Knut Skåla
    Byråproducer
  • Magne Haga
    Producer
  • Espen Aaeng
    Webdesign
  • Erland Wiencke/Knut Skåla
    Webutvikling
  • Bacon OSL
    Annet (må beskrives)
  • Anti og Remi Juliebø
    Illustrasjon