DNB Occasione

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
Medieplassering
Sendt til utvalgte kunder i oktober 2015
DNB Occasione er et lederutviklingsprogram utviklet og tilrettelagt for DNB av Beowulf & Earendel. Tilbudet er rettet mot et utvalg av DNB sine mest velstående kunder. Programmet utgjør en serie med reiser og tilhørende foredrag om ledelse og personlig utvikling. Vi fikk i oppgave å lage en visuell identitet og en eksklusiv invitasjon i et begrenset opplag for DNB Occasione. Vi sto ganske fritt i forhold til stil og tone, uavhengig av DNB som var oppdragsgiver. Vi skulle kommunisere med en krevende og lite homogen målgruppe, splittet i alder og interessert. Alt fra den avtroppende gründeren til den unge voksne arvingen. Samtidig som grunnsteinen i dette prosjektet var eksklusivitet, var det viktig for oss å ikke falle for klisjeene når det gjaldt farger og former knyttet til bank, formue og luksus. Derimot var vi opptatt av å få frem den faglige tyngden i programmet og gi assosiasjoner til innholdet og det faktum at programmet er tuftet på klassiske begreper. Navnet kommer fra mulighetene og anledningens gudinne; Occasione. Historien om henne knytter henne til to visueller: Et hjul hun står på når hun farer forbi og håret som dekker ansiktet hennes, så du ikke gjenkjenner henne. Kilde: Niccolò Machiavelli Capitolo dell’Occasione 1- 22

Bidragsytere

  • Marianne Eskeland
    Art Director
  • Camilla von Borcke
    Prosjektleder
  • Terje Johnsen
    Grafisk Design
  • Arne Eggen
    Konsulent