Dødsklar Bronse

Nz Zma Xn N Db presentation Board2
Sendt inn av
ANTI
Kunde
Douche Bags
DoucheBags har gjort det rimelig bra og bygget opp lojale fans som digger både navn og sekk. Men så skulle man ekspandere og vinne hjerter i USA. Problemet var da at navnet DoucheBags har helt feil assosiasjoner. En liten spagat, altså. Hvordan befare fansen, og samtidig bytte navn til noe riktig målgruppe i USA ville trykke til sitt bryst? Løsningen ble å skrelle det hele ned til kjernen; en D og en b. Så oppfordre folk til å innholdsfylle alt i mellom. Så hvis du fortsatt ville klamre deg til navnet Douche bags, så lå muligheten der. Men de fleste, og da spesielt nye fans, ønsket å utnytte den muligheten vi la til rette for i sosial medier. Muligheten til å være grov, plump, gladkristen, futuristisk og mye, mye annet. Og det som startet som en aktivering i sosiale medier blir nå brukt av de som åpner Db-butikker rundt omkring i verden. For eksempel Doctor bloom i Stockholm, som måtte ta konsekvensen av navnet og både selge planter i tillegg til sekker.

Bidragsytere

  • Tom Engli Storsveen
    Strategist
  • Kjetil Wold
    Kreativ leder kommunikasjon
  • Mats Ottdal
    Kreativ leder design
  • Morten Johansen
    Designer
  • Christoffer Lorang Dahl
    Digital rådgiver
  • Chris Booth
    CMO
  • Kenneth Pedersen
    Rådgiver
  • Jon Forss
    Designer
  • Kristin Holst Grimstad
    Rådgiver