Donald Duck - Høytleser

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Egmont
Medieplassering
Klikk.no, Dagbladet.no, Nettavisen.no, Tv2.no + TV2 God Morgen Norge. (http://www.tv2.no/v/922081/?ref=921789&wf=latest)
I en tid der trykte medier stadig utfordres av et større utvalg av digitale leseplattformer, har Donald Duck opplevd en nedgang i salg de siste 20 årene. Så hvordan kan vi få plass i hjertet til nye generasjoner og snu denne trenden? Vårt svar: Ved å gi barna de samme minnene og assosiasjonene til det ikoniske tegneseriebladet som foreldrene deres har. Vi tok fatt i et klassisk scenario som var sterkere tilstede før iPad og iPhones - høytlesing. For dette skapte vi en stilling på Finn.no: Donald Duck søker høytlesere. Disse skulle kunne bestilles til alle slags begivenheter via sosiale medier. Med en enkel og alternativ søkeprosess på telefonen, der man skulle lese inn en donaldstripe etter pipetonen, var responsen fra søkere, omtalen i media, og entusiasmen fra foreldre overveldende.

Bidragsytere

  • Joakim Vars Nilsen
    Konsulent
  • Aon Raza Naqvi
    Producer
  • Camilla Drake Raanaas
    Prosjektleder
  • Marius Molaug
    Ansvarlig hos kunde
  • Bente Skogsrud
    Ansvarlig hos kunde
  • Marte Langfjæran
    Grafisk Design
  • Aon Raza Naqvi
    Tekstforfatter
  • Stein Simonsen
    Kreativ leder
  • Michael Ray VC Angeles
    Filmfotograf
  • Even Suseg
    Grafisk Design
  • Aon Raza Naqvi
    Annet (må beskrives)
  • Aon Raza Naqvi
    Annet (må beskrives)
  • Torstein Greni
    Kreativ leder