Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Når Hollywoodstjernen Will Ferrell og GM, et konkurrerende bilmerke, «angrep» oss i sin Super Bowl-reklame, så vi på det som en stor PR-mulighet. Med “Don’t Hate. Imitate.” oppfordret vi rett og slett GM til å følge Audi Norges eksempel fremfor å «hate». Ved å respondere kjapt med et PR-stunt bestående av en serie responsvideoer klarte vi å gjøre Audi Norge til det store samtaleemnet rundt en av verdens største sports- og reklame-happenings, til tross for begrensede midler. <br /><br />GM/Will Ferrell-filmene fikk stor medieoppmerksomhet. PR-strategien vår var å “kapre” narrativet. Vi kokte sammen ingrediensene til en PR-suksess: To store stjerner og to store merkevarer i en offentlig «ordkrig», nasjonal stolthet, en av verdens største idrettsbegivenheter og videoinnhold med både nyhetsverdi og underholdningsverdi. Det fikk folk til å snakke og dele. Og fikk journalister og medier til å skrive, rapportere og dele historiene om den lille norske utfordreren som slo tilbake mot gigantiske GM.<br /><br />PR-storyen og responsvideoene ble distribuert til nyhets-, sports og underholdningsmedier for å treffe bredt, sammen med målrettet distribusjon inn mot bransjemedier innen bil og elkraft, og PR, kommunikasjon og reklame. Sosiale medier ble brukt for å starte og holde samtalene gående gjennom hele Super Bowl-uka.<br /><br />PR-kampanjen genererte 1257 artikler, 3,4 millioner videovisninger og 1,2 milliarder «earned media impressions” i løpet av fire dager. Mediedekning verdt rundt 85 millioner kroner.