Dronekakebaking

Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
Telia
Medieplassering
TV2, MTG, Discovery Network, Capa, MDN, Facebook, YouTube
I starten av 2016 ble NetCom til Telia, og samtidig endret merkevaren seg. Nå skulle de være et teknologioptimistisk og lekent selskap som var i tråd med tiden. Mai 2016 ble Telias 4G-nett kåret til Norges beste for første gang, og det ville de markere med en storslagen feiring.  Resultatet ble et uhøytidelig og selvironisk eksperiment som tar et spøkefullt oppgjør med dronehypen og bryter med bransjespråket. Å få droner til å sette sammen og pynte en kake krevde sitt: En fransk oppfinner som lagde alle droneinnretningene (flammekaster, kremsprøyte, smartieskanon osv), to droneoperatører, 14 droner og en haug med konfettirør.

Bidragsytere

  • Even Moseng
    Art Director
  • Kenneth Lamond Johansen
    Tekstforfatter
  • Petter Gulli
    Kreativ leder
  • Thomas Larsen Eltvik
    Tekstforfatter
  • Torstein Søreide Skogedal
    Art Director
  • Gro Marwold
    Prosjektleder
  • Cyril Boije
    Byråproducer
  • Animasjonsdepartementet
    Produksjonsbyrå
  • Ole Andre Skarbøvik
    Ansvarlig hos kunde
  • Ingvild Stubhaug Steg
    Ansvarlig hos kunde
  • Eda Lyngra
    Grafisk Design
  • Marius Jensen
    Konsulent